Pedagog

APEL DO RODZICÓW

DZIEŃ PRAW DZIECKA

PRAWA DZIECKA

PRAWA DZIECKA wg JANUSZA KORCZAKA

 



 
DZIEŃ DOBREJ OCENY

 

W kalendarzu świąt nietypowych  dzisiaj wypada dzień, w którym uczniowie otrzymują tylko dobre oceny. Nauczycieli prosimy o łaskawsze spojrzenie na starania swoich podopiecznych. Uczniów zachęcamy do wykazania się swoimi umiejętnościami. Życzymy możliwie najlepszych ocen na świadectwie.

 


  

RODZICU!

Postaraj się wspierać swoje dziecko w pokonaniu stresu przedegzaminacyjnego!

 

Na dzień przed egzaminem:

Spędź z dzieckiem trochę czasu.

Zniweluj stres dziecka poprzez wysłuchanie jego obaw i wspólną rozmowę.

Zadbaj, by dziecko odpoczęło, zrelaksowało się.

Pomóż dziecku przygotować wszystkie potrzebne rzeczy.

Dopilnuj, by położyło się spać o właściwej porze.

 

W dniu egzaminu:

Dopilnuj, by rano dziecko zjadło śniadanie (gdy jest głodne, trudno się skupić).

Popraw dziecku humor, pomóż mu się zrelaksować.

Pamiętaj o punktualnym przybyciu do szkoły.

Zachęć, by zamiast mówić: Nie dam rady…, Nie potrafię….. mówiło: Mogę…, Jestem w stanie… .

Stres może być motywujący.



  • Pedagog szkolny
    Elżbieta Pesta – Wojtysiak

 


 

WSPIERANIE ÓSMOKLASISTÓW W STRESIE PRZEDEGZAMINACYJNYM

 

Stres - to stan obecny w życiu każdego człowieka. Pojawia się w różnych sytuacjach, objawia się drżeniem rąk, biciem serca, rumieńcami na twarzy, zwiększoną potliwością, podwyższonym ciśnieniem.

DOBRZE SIĘ WYSYPIAJ

Nastolatki potrzebują około 8 – 10 godzin snu. Każda godzina poniżej tego limitu osłabia twoją odporność. Pamiętaj, że ważna jest także jakość snu – przewietrzony pokój, wygodne łóżko, odpowiednia temperatura.

ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ

Dla radzenia sobie ze stresem szczególnie ważne są składniki odżywcze. Postaraj się spożywać zbilansowane i regularne posiłki. Pamiętaj o zdrowym śniadaniu! Głód to czynnik, który zwiększa stres.

ZWOLNIJ OBROTY, ZAPLANUJ RELAKS

Zawieś niektóre aktywności na czas egzaminu, wygospodaruj czas na aktywny odpoczynek. Aktywność fizyczna ma bardzo dobry wpływ na nasze ciało, mózg i psychikę. Chroni nas też przed stresem.

OGRANICZ MEDIA ELEKTRONICZNE

Korzystanie z nich może zwiększać naszą podatność na stres. Ważne by tak z nich korzystać, aby mieć czas na hobby, spotkania z przyjaciółmi, rozmowy z najbliższymi.

ĆWICZ ODDYCHANIE

Właściwe oddychanie zmniejsza napięcie i rozładowuje negatywne emocje. Poćwiczcie wcześniej oddychanie przeponowe.

ORGANIZUJ SWÓJ CZAS

Kiedy mamy dobrze zaplanowane to, co będziemy robić, mniej się stresujemy i łatwiej jest nam osiągnąć nasze cele.

UWIERZ W SWOJE MOŻLIWOŚCI

Uczyłeś się, przygotowywałeś się do egzaminu. Dysponujesz wiedzą. Teraz ją tylko wykorzystaj. Powtarzaj sobie, że będzie dobrze, że dasz sobie radę.

ZADBAJ O PRZYGOTOWANIE POTRZEBNYCH RZECZY

W dniu poprzedzającym egzamin przygotuj wszystko, co będzie ci potrzebne jutro. Pamiętaj o stroju, legitymacji, długopisach.


Pedagog szkolny 
Elżbieta Pesta – Wojtysiak